Weblectures beschikbaar via Omega

Vanaf 1 augustus zijn bijna 1500 weblectures beschikbaar in Omega. Dit aantal zal snel groeien want er worden voortdurend weblectures toegevoegd. Weblectures zijn opnames van colleges met de bijbehorende powerpointslides eraan toegevoegd. De weblectures zijn na een zoekactie in Omega direct via de computer te bekijken.

Weblectures is een dienst waarvoor ICT & Media van de faculteit Geesteswetenschappen (zie ook LectureNet) en de Universiteitsbibliotheek samenwerken. De colleges en powerpoints worden met behulp van het systeem Mediasite op video opgenomen en opgeslagen door ICT & Media. De metadata worden vervolgens doorgestuurd naar de afdeling Documentverwerking van de UBU en daar aangevuld en getoond in Omega.

Behalve collegeopnames zijn er ook opnames van symposia te vinden die door faculteiten zijn georganiseerd. Andere weblectures, zoals die van Studium Generale en de HOVO en weblectures die niet met Mediasite opgenomen zijn, zullen op een later tijdstip toegevoegd worden aan Omega.

Voor de meeste weblectures is inloggen met het Solis-ID vereist, maar er zijn ook opnames die door de faculteiten op Open access zijn gezet.

Voor een overzicht van aanwezige weblectures in Omega:

> ga naar ‘Geavanceerd zoeken’,

> ‘Selecteer soorten documenten’,

> ‘Weblectures’  en

> ‘Zoek’.

Wil je automatisch op de hoogte blijven van de nieuwste weblectures? Ga naar http://weblectures.library.uu.nl en abonneer je op de RSS-feed.

[Overgenomen uit Intranet, bericht van Monique Teubner]