Nieuw in Leiden: Toolbox Informatievaardigheden

Inmiddels al via verschillende kanalen vernomen: de universiteitsbibliotheek in Leiden heeft een toolbox ontwikkeld om studenten (en medewerkers?) te helpen bij het leren vinden en gebruiken van wetenschappelijke informatie.

In deze gereedschapskist is cursusmateriaal opgenomen van verschillende instellingen, waaronder materiaal dat is ontwikkeld in Leiden zelf. Studenten kunnen met behulp van een instaptoets bepalen wat ze al weten en welke kennis ze nog moeten bijspijkeren.

Leuk!

2 reacties to “Nieuw in Leiden: Toolbox Informatievaardigheden”

1. roos

Ik ben heel nieuwsgierig hier naar, dus klik op de link, maar kom in Blackboard niet verder vanwege inlogvraag…
    kom jij wel verder, hoe dan?

2. Bianca

Als ik op de link klik, kom ik wel gewoon in de toolbox (voor screenshot zie hier). Krijg je dit ook te zien, of iets anders?

De instaptoets kun je inderdaad niet maken, maar naar de andere onderdelen kun je wel doorklikken.