Drug Information Resources

Op verzoek van het Departement Farmacie hebben wij een internetgids gemaakt van informatiebronnen ten behoeve van Utrechtse farmacie studenten. Informatiebronnen voor een aantal verschillende aspecten van geneesmiddeleninformatie (o.a. bijwerkingen, farmacologie, gebruik bij zwangerschap, therapeutische indicatie).
Als referentie-site is de gids van Dalhousie University (Canada) gebruikt.

Een reactie to “Drug Information Resources”

1. roos goverde

hoi Natalie & Volkert,
    mooi overzicht,
    Onlangs heb ik nogal wat overleg gepleegd met de apotheek diergeneeskunde, o.a. over Micromedex en Europ Pharmacopee. Ook zij willen graag dat studenten makkelijk en snel de meest geschikte bronnen vinden.
    Kan ik deze lijst of link doorsturen? Misschien vinden zij dit ook handig.
    Wat betreft onderwerp Veterinary Medicine. Jullie noemen daar drie titels, waarvan één niet speciaal over drugs. Ik heb hog heel wat meer titels in collectie die wel specifiek over geneesmiddelen gaan bijvoorbeeld Veterinary Pharmacovigilance. Boeken over farmaceutische onderwerpen staan hier in collectie DIERG in rubriek : KB-KF, waarvan specifiek veterinair: KC.