#askubu hashtag voor Twittercommunicatie

Gisteren heeft de Universiteitsbibliotheek afgesproken de hashtag #askubu te promoten voor communicatie met de Universiteitsbibliotheek via Twitter.  Iedereen die contact wil met de UBU kan de hashtag toevoegen aan een tweet en twitterende UBU-ers die daarop reageren voegen de hashtag ook toe.  De tag hoeft dus niet bij al onze berichten, maar alleen bij onze reacties. Bij wijze van promotie kun je de tag natuurlijk wel toevoegen aan reacties op berichten/vragen waar men zelf de tag nog niet heeft gebruikt, omdat men de tag nog niet kent.

Op de contactpagina (stel een vraag) staat de tag intussen ook genoemd.

Via een zoekactie op #askubu kunnen wij makkelijk in de gaten houden of iemand iets voor ons heeft of van ons wil. Ook kunnen we zo leren van slimme reacties van collega’s, net als bij Qdesk.

Onderhand zijn er naast het ‘officiële’ UBU account UniUtrechtLib, dat door verschillende mensen (Pieter Reeve, Anja Bastenhof, Volkert Groothoff, Stephnie Helfferich) wordt onderhouden, al redelijk wat tweeps (mensen met een Twitteraccount) bij I&M :

Frits Kruijt, Huib Verhoeff, Pieter Reeve, Bianca Kramer, Anja Bastenhof, Jan de Boer, Marnix van BerchumJeroen Bosman (geo-UBU), Jeroen Bosman (algemeen)

UPDATE: Voor het gemak heb ik UBU-ers ook nog maar even in een lijst bij elkaar gezet:

Een reactie to “#askubu hashtag voor Twittercommunicatie”