Kennissessie Sociale Media (UU)

Op 11 oktober 2011 vond bovenstaande kennissessie plaats in de Boothzaal.

De ochtend bevatte drie presentaties:

Jeroen Janssen (Faculteit Sociale Wetenschappen, Onderwijskunde) vertelde over het gebruik van i-pads in het Onderwijs. Het stimuleren van interactie met de student staat centraal. Nadruk ligt niet op de i-pad, maar op het gebruik van Sociale Media. Tijdens colleges maakt hij gebruik van Twitter (o.a. voor feedback, het stellen en het beantwoorden van vragen) en Facebook (speciaal voor het vak aangemaakt).

Als tweede sprak Harmen Binnema (Faculteit REBO, USBO) met als thema: Onderzoek over het gebruik van Twitter onder politici/bij ministeries. Het sociale aspect van sociale media lijkt nog weinig toegepast te worden (weinig interactie, veelal eenrichtingsverkeer). Sociale media, en in dit geval Twitter, lijkt daarom nog niets extra’s toe te voegen ten opzichte van “oude”media. Is men onbekend met de mogelijkheden of kiest men bewust voor deze strategie?

Als laatste zette Imar de Vries (faculteit Geesteswetenschappen, Media- en Cultuurwetenschappen) ons aan het denken: Hoe kunnen we begrijpen hoe er over Sociale Media wordt gesproken en nagedacht, waarom er welke verwachtingen en voorspellingen van zijn?

Voor geïnteresseerden: http://131.211.194.110/site1/SilverlightPlayer/Default.aspx?peid=880bf37ee2b2402abf64ecbcf0fa714d

Een reactie to “Kennissessie Sociale Media (UU)”