Google-literacy: DUB op onderzoek uit

Nieuwsgierig naar het Google-zoekgedrag van Utrechtse studenten, heeft de DUB een nieuw stuk geplaatst. Snelle journalistiek en daardoor in ons perspectief erg kort door de bocht, maar het is aandacht voor de UB op een nogal cruciaal moment, zo voor de start van het academisch jaar. In de “5 gouden tips” linken ze naar onze belangrijkste diensten en moedigen ze de studenten aan om sneller hulp te vragen. Van de UB hebben zij Jörgen en mij gesproken.  Daarnaast heeft de redacteur studenten gesproken die minder instructie hadden dan ze hadden verwacht (met name voor Rechten, een echte ‘zoek-studie’) of wat ze al aan instructie hadden gehad alweer vergeten waren (koren op de molen van Partner in Education & van tutorials, waar en wanneer je ze maar nodig hebt). Omdat ik daar echt benieuwd naar ben, heb ik de vraag opnieuw opgeworpen of er animo is voor inloop-instructies.