Trendwatching in het Hoger Onderwijs (2 bijeenkomsten van Surf Foundation)

Eerdere jaren hebben we op deze blog geattendeerd op trends gesignaleerd door de ‘Horizon Reports’. Zeker nu veel aandacht is voor de toekomst van de wetenschappelijke bibliotheek, zijn de volgende bijeenkomsten aardig om bij te wonen (en voor de collega’s te verslaan):

SURF organiseert twee bijeenkomsten rondom de verschijning van het Horizon Report 2012. Tijdens deze bijeenkomsten op 20 maart en 4 april 2012 inventariseren we welke ontwikkelingen en thema’s uit het rapport relevant zijn of juist missen voor Nederland en de hogeronderwijstellingen, en daarmee ook voor SURF.

Het Horizon Report van New Media Consortium en Educause is een veelgelezen rapport over trends in het onderwijs. SURF wil met medewerkers van hogescholen, universiteiten en onderzoeksinstellingen een discussie voeren over de urgentie en relevantie van deze trends. Ook bespreken we of deze trends bij de instellingen en bij SURF opgepakt zouden moeten worden.

Als medewerker van een hogeschool, universiteit of onderzoeksinstelling bent u van harte welkom bij deze bijeenkomsten. Schrijf u direct in en discussieer mee op 20 maart en 4 april 2012.

(Bron: Nieuwsbrief van Surf Foundation)