PhilPapers

Sinds kort sponsort de universiteitsbibliotheek Utrecht PhilPapers. Een dienst die zowel index agregator is als Open Access archief voor wijsbegeerte. Er zit twee keer zoveel materiaal in de index als de Philosophers index en het is de grootste collectie Open Access materiaal voor dit vakgebied. Een prachtige tool voor iedereen die zich ook maar een beetje bezig houdt met filosofie. Denk bijvoorbeeld aan wetenschapsfilosofie.
Je kunt je eigen profiel aanmaken, andere gebruikers volgen, attenderingen krijgen, bibliografietjes maken, leeslijsten, etc.

Het is zeer de moeite waard om eens een kijkje te nemen en als je het interessant vind laat je dan niet weerhouden om het aan anderen te vertellen.

Dat de universiteitsbibliotheek daar een abonnement op neemt is mooi. Per jaar betalen we een vast bedrag. We steunen op deze manier dit bestand en zo houden we het Open Access en dus beschikbaar voor iedereen. Boven in beeld op de website van PhilPapers zie je dan ook “Access sponsored by Utrecht University”.

Een reactie to “PhilPapers”

1. Jeroen Bosman

Mooi dat we het nu steunen! Ik vond die site een erg goed initiatief, zou elders navolging verdienen. In de wijsbegeerte lijkt me PhilPapers + Philosophers’ Index + Stanford een gouden combinatie.

Beantwoorden